معماری-ذهنیات

هدف من از ایجاد این وبلاگ آشنایی با بچه های معماری سراسر کشور و تبادل اطلاعات با اوناس پیشاپیش ممنون از همکاریتون

معماری-ذهنیات

هدف من از ایجاد این وبلاگ آشنایی با بچه های معماری سراسر کشور و تبادل اطلاعات با اوناس پیشاپیش ممنون از همکاریتون

معماری ارامنه

معماری  ارزشمند ارامنه ایرانی

 قره کلیسا

قره کلیسا یا کلیسای تاتائوس مقدس (St. Thaddeus ) یکی از بناهای تاریخی کشور و همچنین یکی از مهمترین زیارتگاه های ارامنه ایران و جهان است.

قره کلیسا در شمال غربی چالدران ( سیه چشمه ) واقع شده و 30 کیلومتر با چالدران فاصله دارد. 

کلیسای اصلی، دارای سقف صاف است و گنبد هرمی دوازده وجهی بر بالای آن قرار دارد. پایه گنبد با نوارهای سنگی سیاه و سفید پوشیده شده که زیبایی خاصی به آن داده است. وجود دو گنبد مشابه و در کنار هم، دو قله کوه آرارات را در ذهن ارامنه به تصویر می کشد. سنگ نوشته ها و حجاری های فوق العاده زیبا، این مکان را از بسیاری از کلیساهای هم عصر خود متمایز می سازد. 

 

کلیسای سنت استپانوس

این کلیسا به یاد و احترام استفان ( یکی از حواریون عیسی مسیح ) که در سال 36 میلادی در اورشلیم سنگسار گردید، استفان مقدس یا سنت استپانوس نامگذاری شده است.نحوه معماری و سنگ نوشته ها و تزیینات بنا، بیانگر این واقعیت است که تلفیقی از معماری ساسانی، بیزانسی و اسلامی در ساخت بنا به کار رفته است و امروزه از آن به سبک معماری ارمنی یاد می شود. آنچه مسلم است تاریخ ساخت کلیسا به دوره صفویه یا قبل از آن برمی گردد.

در مجاورت کلیسا دیری قرار دارد که دارای یک حیاط مرکزی است و دور تا دور آن اتاق های متعدد وجود دارد که احتمالاً طبقه بالای آن مخصوص زوار و راهبان و طبقه پایین مخصوص نگهداری حیوانات و سایر امور بوده است. این بخش از کلیسا هم اکنون در حال مرمت و بازسازی است.

 

.................................

دوستان عزیز اگه از موضوع این مطلب خوشتون بیاد ادامه میدمش اگه هم نه که میرم رو یه موضوع دیگه

پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

 

نظرات 21 + ارسال نظر
سعید محمدی پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:17 ق.ظ http://jbhun.blogfa.com

فرزانه جان وبلاگ جدیدتو بهت تبریک میگم .

و میخام با اجازه اولین نظرم رو اینجا به ثبت برسونم .

یه کوچولو فکر کنم اینجا رو دیدم . جای خیلی جذاب و دیدنی هستش . من پیشنهاد میکنم که دوستان یه سری به اینجا بزنن چون فرهنگ اصیل ایرانی رو میشه در اینجا مشاهده کرد

وبلاگ جدید؟

سعید محمدی پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:20 ق.ظ

بازم که نیاز به تایید داره اینجا

mojtaba پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:49 ق.ظ http://www.sahelesheni.anzaliblog.com

سلام!خوبید؟
مطلب جالبی بود
مرسی

ممنونم.من خوبم شما چطور؟

مصطفی پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:15 ق.ظ http://jbh-boy.persianblog.ir/

سلام...آدم از هر اثری که توش خلاقیت وجود داشته باشه لذت میبره..از نوع معماری های بکار رفته شده در دنیا بشتر مطلب بذاری خیلی خیلی لذت میبریم +البته بهمراه عکس بیشتر با نمای نزدیکتر ساختمونها..

حتما اما دوستانی که اینترنتشون کم سرعته اعتراض می کنن که عکسا بالا نمی اد با این حال چشم

آزیتا پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:15 ق.ظ http://barnamerizishahri88.blogfa.com

سلام عزیزم......
عزیزم با اسم وب خودت(معماری-ذهنیات)لینکت کردم.
بووووووووووووووووووووووووووس*
وب قشنگی داری نازنین.

سینا پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:48 ب.ظ http://omide-ma.blogsky.com

خوب بوده
لطف کن جستاری درمورد کلیسای وانک هم بزن.

سعید محمدی جمعه 8 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:51 ق.ظ

دیدم اعصابت خورده پشیمون شدم ابجی . برو بخاب چیز مهمی نبود . یه مشت چرت و پرت میخاستم بگم و تنها بودم خاستم تو رو به حرف بگیرم همین .

شب خابای خوش ببینی

سعید محمدی جمعه 8 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:56 ق.ظ

گفتم اشتباه تایپی بود بعد فورا تصحیحش کردم . برو بخاب ابجی فردا باید بری اونجا

بای بای

shaparak شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:04 ق.ظ

.......

سعید محمدی شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:28 ب.ظ

اشکال نداره اصل اونه که بدونی کی رفیقته و کی نارفیق

وب من هیچ ارزشی نداشت منظورم اینه که ارزشه اینو نداشت که منو بدبین کنه به جامعه اسلامی .
منم که میشناسی منتظر بهونه هستم .
وب رو بستم این به این معنی نیست که دیگه وب نیام

با دو نفر مزاحم به یه جامعه بدبین نمیشن

سینا یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:07 ق.ظ

فرزانه خانم .سعید جان بخش نظرات رو بسته و من لازم می دونم بگم که در جمله "هر چی به صلاحه انجام بده" مخاطب من اقا سعید بودن.(صلاح در بستن یا باز نگه داشتن وب)
وگرنه من به خودم هرگز اجازه این کار رو نمی دم که کسی رو مسخره کنم.

ببخشید مثل اینکه من بد متوجه شدم
من امروزخودمم زیاد حالم خوب نبود ببخشید اگه بد حرف زدم

سینا یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ق.ظ

به هر صورت نوشتار هستش و این جور سوتفاهمات پیش میاد شما هم بنده رو حلال کنید اگه اشتباهی ازم سرزده

خواهش می کنم

سعید محمدی یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:26 ب.ظ

سینا جان واسه همین میگم تو برو با دکتر حرف بزن . این عفت کلامت منو کشته .

ایشون الگوی خوبی واسه همه سن و سالاشونن
قابل توجه بعضی ها

سینا یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:54 ب.ظ http://omide-ma.blogsky.com

http://www.4shared.com/file/mI4z7b3z/haghighi__ejrayi_.html
فرزانه خانم .پلان 4 طبقه سازه بتنی که امروز خواسته بودین.
آقا سعید ما مخلصیم.

بخدا شرمنده ها اقا سینا
سعیدم مخلص شماست

سینا یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:06 ب.ظ http://omide-ma.blogsky.com

http://www.4shared.com/file/q-iKQLPv/F-2-SakhtemaN.html
این هم یکی دیگه.

تورو خدا بیشتر خجالت ندین دیگه

سینا یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:53 ب.ظ http://omide-ma.blogsky.com

این حرفا چیه کمترین کاری بود که از دستم بر می اومد

shaparak دوشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:38 ب.ظ

آقا سینا از بابت پلان ها ممنون...
فرزانه جونم از تو هم ممنونم...
جبران میکنم...

خواهش عزیزم دست اقا سینا درد نکنه که برادری می کنن
باز هم قابل توجه بعضی ها

سعید محمدی سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:28 ق.ظ

ما هم جبران میکنیم

بی صبرانه منتظریم تا نتایج جبرانتون رو ببینیم برادر

shaparak سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:31 ب.ظ

فرزانه جان هنوز کد نظرات رو وارد نکردی؟؟؟
شکلک نمیخواستی مگه؟؟؟

چرا عزیزم ولی یه سوالایی هس باید ازت بپرسم

سعید محمدی سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:02 ب.ظ

تعارف اومد نیومد داره بعضی ها

باز هم تکرار می کنم بی صبرانه منتظرم

انوش یکشنبه 20 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:24 ب.ظ

سلام. مرسی از مطالب خوبتون.
یه خواهشی دارمُ اگه امکانش هست یه اسکیس از یه ایستگاه اتوبوس که سازه ی صنعتی (از یک سیستم مدولار در طراحیش استفاده بشه و اتصالات سازه ایش هم مشخص باشه) داره واسم ایمیل کنید. مرسی
(الان توی دلت گفتی چه کم توقع هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد